sunnuntai 11. syyskuuta 2011

I´M IN PARADISE

Tuntuu jännältä kun alkaa ajattelemaan mun elämää Suomessa. Sitä millasta se oli ja millaset asiat mulle merkitsi siellä. Oon nimittäin huomannut, että vaikka oo niin lähellä Suomea ja kotia siellä, mun elämä on täällä täysin erilaista! Toki pikku jutut vaikuttaa asiaan kuten se, että asun paljon pidemmällä keskustasta kuin kotona, se, että joudun olemaan täällä paljon paljon itsenäisempi, eri kieli, eri ihmiset ja moni muu asia.  Täällä vaan elämä vuorien keskellä on jotenkin niin taianomaista, oon aina pienestä pitäen rakastanut luontoa (kiitos siitä mun ihanalle perheelle ja mummolle ja vaarille erityisesti!) ja siinä on aina ollut jotain tosi kiehtovaa miten eripaikoissa maailmaa on niin eri näköistä ja kaikki luonnon ilmiöt kuten miten tähtitaivas tai auringonlasku voi olla niin upeita. Toki monissa muissakin paikoissa missä oon ollut on tosi kaunista mutta täällä kaikki on ihan USKOMATONTA. Vielä kuukaudenkin jälkeen otan kuvia joka päivä maisemista, koska en vieläkään käsitä miten älyttömän upeeta täällä on ja kaikista vaikeinta mun on käsittää, että miten kolmen tunnin matkan päässä Suomen rajasta voi näyttää tältä! Kun nään joka päivä kaiken tän kauneuden oon oppinut nauttimaan asioista ihan eritavalla. Esimerkiksi nää kuvat jotka on otettu tänä viikonloppuna kun oltiin mökkeilemässä tunnin matkan päästä Tromssasta ovat kuvia jostain mitä en osaa tallentaa kameraan tai kuvailla kuinka kauniilta se näytti. Jokatapauksessa se oli upein asia ja maisema mitä oon nähny ikinä. Rakastan vuoria, auringoslaskuja, kauniita maisemia ylipäänsä, merta, hiekkarantoja, turkoosia vettä ja se mikä siitä teki kaikkein upeinta mä näin sen kaiken yhellä kertaa ja oon silti Skandinaviassa! Kaksi tuntia pelkkää upeutta... Tollaset hetket on sellasia jolloin tuntee elävänsä hetkessä kun ei oikeeesti mieti mitään muuta kuin sitä, että ehtii nauttia näkemästään kaikin siemauksin! Koko viikonloppu oli muutenkin upea ja näin kaikkea uutta ja upeaa. Rentouduttiin, syötiin, patikoitiin, valloitettiin uusi vuori, telttailtiin jäämeren rannalla, nukahdin ekaa kertaa elämässä aaltojen lyöntiin ja pelattiin pitkästä aikaan paljon hyviä lautapelejä! Ens viikosta on taas tulossa uusi upea seikkailu, toivottavasti teilläkin oli hieno viikko ja viikonloppu!













































5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

mä oon jo iha häkeltyny ku vaa katon näitä kuvia ja voin vaan kuvitella millast on olla ite noiden maisemien keskellä! ihan sairaan hienoi kuvii Fanni<3 Haleja!
-Assi

Tuula kirjoitti...

Upeita kuvia Fanni!

Tuula kirjoitti...
Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.
Lea Sarvas kirjoitti...

UPEITA KUVIA Fanni!!
Tuli ihan ikävä sinne aeltamaan.Ja sä on myös tosi HYVÄ valokuvaaja!

Anonyymi kirjoitti...

MIELETTÖMII kuvii Fanni! sit kun tuun käymää sielä nii näytä mulle toi ranta mis on noin kirkast vettä! :)