keskiviikko 7. syyskuuta 2011

MUN AAMU

Aattelin, että ois hauskaa kertoa mun ihan arkisista rutiineista ja miten ne poikkeaa kaikesta siitä mitä koti Suomessa on tottunu tekemään joten aloitan siitä miten yleensä mun tähän astiset aamurutiinit  arkisin on menny.

Mun koulu alkaa kaheksalta kaikkina muina päivinä paitsi maanantaina ja torstaina joten herätys on kello kuudelta tai aikaisemmin riippuen siitä oonko saanu laitettua mun kamat valmiiksi edellisenä iltana. Bussi lähtee Straumsbuktasta Tromsøn keskustaan 7.15 ja matka kestää tunnin! Joo ei ollut kirjoitusvirhe vaan pelkkään bussissa istumiseen menee enemmän aikaa kuin Helsingissä mun koko koulumatkaan yhteensä. Toisinaan se on ihanaa vaan aloittaa päivä kun voi ensin rauhoittua bussissa ja nukkua tai vaikka tehdä rästiin jääneitä juttuja mutta toisinaan toi matka on tosi rasittava... Positiivisella mielellä mennään kuitenkin ja jos pitemmän päälle ajattelee niin mulla on koko bussi matka kuin suoraan luonto dokumentista, sillä ensinnäkin maisemat on mahtavat ja toiseksi ton jäämerellä olevan golf-virran vuoksi ilmasto on ERITTÄIN vaihteleva ja se voi muuttua alle 15 minuutissa sateesta auringoksi ja toisinpäin. Tän vuoksi bussi matkankin aikana voi huomata mitä ihmeellisimpiä ilmatilanmuutoksia. Jännittävin tähän astinen tapaus oli viime viikolla kun lähdin kävelemään kotoota bussi pysäkille oli ihan älyttömän lämmin ja ihan aurinkoinen ilma, ajettuamme 10 minuuttia jopa bussin sisällä tunsi ilman kylmentyneen ja hyvä, että näki eteensä sillä mereltä oli noussut valtava sumupilvi ja taas hetken kuluttua oltiin auringon paisteessa, uskomatonta...

Nää kuvat on otettu tänään takastulomatkalla koulusta:

 Maisema bussipysäkiltä Tromsøn päässä, ooteltiin, että bussi lähttee kohti Straumsbuktaa

 Vuoria, vuoria, vuoria...
 Tossa näkyy silta, jonka ylitän joka päivä. Tuolla toisella puolella on Kvaløya jolla mä asun. Tällä puolella jolla oon nyt tossa kuvassa on Tromsøn saari jolla mun koulukin sijaitsee.

 Ihania, ihania, ihania maisema!
 Koska toi silta on niin korkea ja täällä voi olla ihan SAIRAAN kova tuuli, tosta mittarista näkee voiko siellä ajaa. Joskus jopa siltoja suljetaan, koska on niin vaarallista ajaa jopa autolla...

Enää 45 minuuttia vikasta kuvasta kotiin!

Ei kommentteja: