torstai 3. toukokuuta 2012

1.MAI

On ollut sen verran menoa ja meninkiä (vihdoin!), että en ole ehtiny kertomaan mun ihanasta viikonlopusta vielä mitään. Tänään kuitenkin Anna muistutti, että mä voisin kirjottaa jotain ja tässä se nyt tulee. Perjantaina olin Alexandralla yötä, koska me mentiin sinne kirpparille aikaisin lauantai aamulla. Aateltin lähteä kattelemaan jos löytyis vaikka jotain jännää kotiin vietäväksi. Niin me kaikki löydettiin vaikka kuinka paljon ja voi, että kuinka halvalla. Oikeestaan todettiin, että melkein ilmaiseksi lähti kaikki vaatteet ja muut jutut kotiin tälläkin kertaa... Sitten saatiin päivällä kyyti meille Straumsbuktaan kun busseja ei siis viikonloppuisin ole meille ollenkaa. Teretulemast landelle! Me tehtiin itte sushia, pelattiin pictionarya, saunottiin varmaan kaks tuntia, katottiin leffoja ja, koska kaikki oli meillä yötä me oltiin myös mun sunnuntai jumpassa. Tunnelma oli ihan katossa ja voi, että mulla on  kyllä ihania ystäviä ympäri maailmaa!!















Maanantaina oli valitettavasti herätyskello jo puoli kuudelta soimassa ja edessä saksan koko päivän koe. Se oli niiku tentti näitten "ylioppilaskirjotuksiin" ja meni ihan hyvin mut ois kai se paremminki voinu mennä... Toivottvasti se ope tajuu meitä vaihtareita, että ei oo mikään maailman helpoin juttu saada motivaatiota kirjottaa koe 100% panostuksella ku siitä ei saa minkäänlaista arvosanaa paitsi omaksi iloksi kielen harjoitusta. Illalla olikin luvassa Suomi-seuran kanssa vappu juhlat. Ei ihan ollu samat fiilikset kun Helsingissä... Meillä sato räntää koko päivän ja kaupungissa ei ollut muita kuin RUSSE autoja sekä puna-, musta-, valko- ja sinihaalarisia lukion kolmasluokkalaisia! (ps. haalarit pistettiin päälle viimeinen päivä huhtikuuta ja otetaan pois 17.5!! sääliks käy xD) Seura se on kuitenkin se, joka juhlan tekee ja näin oli tälläkin kertaa. Vietin siis tosi kivan vapun vaikka tunnelma oli vähän toisenlainen ja mantan lakkina toimikin mun ( nooran isovaarin xd) hattu...






Ps. Täällä Norjassa on 17. toukokuuta vuoden suurin juhlapäivä, koska silloin juhlitaan Norjan itsenäistymistä johon noi RUSSE jututkin liittyy. Mä kerron siitä sitten lisää kun lähestytään vähän enemmän sitä päivämäärää. Tässä kuitenkin vähän esimakua russe-vaatteista. Kokeilin nimittäin yks päivä ihan huvin vuoks mun yhen kaverin haalareita... :D!


Niin ja yks juttu ennen kuin toivotan hyvät viikonloput. On tää aika uskomaton vuosi ollut ja oon vieläkin vähän pyörällä päästäni kuinka extreme elämää tää tosiaan on kun eka ollaan kolme kuukautta ilman aurinkon sädettäkään ja sitten huhtikuussa alkaa jo olemaan niin valosaa, että ei saa nukutuksi ollenkaan. Pari viikkoa ja aurinko kirjaimellsesti alkaa paistamaan yötä päivää!!!

2 kommenttia:

Lea Sarvas kirjoitti...

Se Vappuhan oli ihan kuin useimmiten täällä Suomessa.Nyt oli kyllä ilman lumi-tai räntäsadetta, mutta kylmä tuuli vaikka aurinko paistoi! Muistan kyllä aika monta Vappua, kun on paleltu lumisateessa!!!
Täällä taas koivu ym kukkivat ja allergia on pahimmillaan.Minäkin niiskutan ja aivastelen, luulin ensin flunssaksi, mutta taitaakin olla allergiaa.Se ei ainakaan vielä siellä vaivaa!!
Ihania shuseja!Olet shusimestari!

Kirsti kirjoitti...

Mä oon kuullu tosta russe jutusta. Jos en nyt väärin ymmärtäny ne tuunaa joskut pienet bussin tyyliset autot ja sit ne ajaa ja juo ja bailaa? Meneeks se näin, kuulemma tosi hyviä dj paikalla ja sellasta..